Пт. Жов 30th, 2020

Українець розповів, як шахраюють польські роботодавці

Українці все частіше виїжджають до Польщі на заробітки. Однак, чимало з них зустрілися і з негативним досвідом. Сьогодні портал “НАШІ” спільно із виданням UAinKrakow.pl розповість історію Віктора, який приїхав до Польщі в пошуках гарного заробітку й кращих умов для життя, а натрапив на махінації роботодавця. Про це Віктор розповідає так:

“Роботу я шукав через Інтернет. Зацікавила мене вакансія у фірмі”Wolf” водієм вантажівки. Зарплата – 160 злотих на день, головне вчасно доставити вантаж у місце призначення. Умови: їздиш 13 годин, 11 відпочиваєш. Я сконтактувався з роботодавцем, переїхав зі Словаччини до Польщі, у Радом, й незабаром підписав договір про роботу.

Їздив я з початку травня. І от мій останній рейс – логіст надсилає мені координати. Приїхавши на місце, виявляю, що я отримав координати неправильні. А тут як: помилився в одній цифрі – все, приїжджаєш зовсім в інше місце, через що, зрозуміло, втрачаєш час. І за цей рейс я не раз так блудив німецькими селами через помилки диспетчерів.



Після всіх цих пригод із запізненням в’їжджаю до Австрії. Не вночі, а зранку. А їздили машиною ми в основному вночі, щоб не натрапити на поліцію. А справа от у чому: “бусиком” належить перевозити вантаж вагою 800 кілограмів, а фірма умудрялася завантажити її й на три з половиною тонни. Для цього я заповнював накладну (CMR), вказуючи в ній справжню вагу вантажу. І щоб її не показати при перевірці, давали мені повну папку таких же накладних вже з печатками, де я вписував вагу дозволену (800 кілограмів). Якщо поліція зупиняє – показую липові папери. А якщо заганяють на ваги – на фірму приходить штраф. Хоча потім фірма штрафує мене за те, що я попався.

Саме тому й їздили ми переважно вночі й не автострадами, а селами, щоб не натрапити на пости, що, звісно ж, знижувало шанси приїхати вчасно. Тож до Італії, кінцевий пункт, заїхав я лише на п’ятий день.

Після усіх цих проблем фірма мені не заплатила. Роботодавець оголосив, що італійці виставили йому штраф на €800 через запізнення з доставкою. Помилка логістів, але ж простіше звільнити водія. І виходить, що через всі внутрішні проблеми – штрафи на тобі.



Як пізніше я почав моніторити, таких випадків дуже багато. Роботодавці часто роблять таким чином. Залишилося людині працювати тиждень. Платити йому грошей – ніхто не хоче. Що роблять? Дають людині рейс на відстань 300-400 кілометрів, дають їй термін. Потім диспетчер починає помилятися. І ти не встигаєш доїхати до пункту призначення. За те, що ти не встиг, – фірму оштрафували. А ти ж не встиг – то ти й винен.

І от таку схему роботодавці проробляють перед зарплатою, щоб потім не виплачувати її працівнику”.

Ірина ДАВИДЕНКО, UAinKRAKOW

Нас можна знайти у Facebook: facebook.com/nashisvit; Telegram: t.me/nashisvit; Twitter: twitter.com/Nashsvit; VK.com: vk.com/nashisvit.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *